19 dubna, 2024
Rezidenční bydlení a hotely

U novostaveb Central Group rostou nová parkovací místa nejen pro majitele nových bytů

Parkování v Praze na ulici je v mnoha městských částech každodenní dobrodružství. Problém mají i rezidenti, jejichž ulice zdobí modré pruhy vyznačující zóny placeného stání. Je zde totiž často vydáno více parkovacích oprávnění, než je reálný počet míst. Ani rezidenti se zaplacenou kartou tak nemají jistotu, že v okolí svého domova zaparkují. U novostaveb tento problém odpadá. Nové bytové projekty totiž disponují vlastními podzemními stáními, která jsou přiřazena k bytům. Central Group navíc na vlastní náklady buduje i zcela nová parkovací místa pro návštěvy či obyvatele okolních domů.

Zájemci o byt v novostavbě často řeší dilema, zdali si k novému bydlení pořídit i parkovací stání. U řady developerů nové bytové výstavby je potřeba parkovací místo přikoupit a mnohdy se jedná o částky, které přesahují i půl milionu korun.

„Ceny bytů u Central Group jsou all inclusive. V ceně je vždy nejen parkovací stání, ale také pozemek, sklepy, balkony, terasy, předzahrádky či zimní zahrady. Nedochází tak u nás k tomu, že klient s překvapením zjistí, že si musí parkování za stovky tisíc korun k bytu dokoupit,“ řekla výkonná ředitelka Central Group Michaela Tomášková.

Central Group si uvědomuje, že vytvořením dostatku parkovacích míst zvyšuje komfort nejen svým klientům, ale také obyvatelům v okolní starší zástavbě. Proto ve všech svých projektech buduje nadstandardní počet parkovacích stání.

Například u luxusní Rezidence Na Bertramce na pražském Smíchově mají všechny byty přiřazeno minimálně jedno parkovací stání. Navíc u větších rodinných bytů jsou k jednotce přiřazena parkovací stání hned dvě. Podobné je to i u našeho nového projektu v pražských Stodůlkách, kde vyrůstá bytový dům Nad Prokopským údolím. I zde mají parkovací stání v ceně všechny byty a 10 procent zejména větších jednotek disponuje dvěma parkovacími místy v podzemí projektu, případně samostatným uzavřeným parkovacím státním.

Ne vždy je ale parkovací místo ze strany klientů žádáno. Týká se to zejména projektů, které jsou zaměřeny na investory. Ti byty pronajímají, a proto jsou zde na výběr i jednotky, které parkovacím státním nedisponují. Je to ale samozřejmě zohledněno i v konečné ceně.

Co bude muset splnit od října „singles“ žadatel o hypotéku?

Nespornou výhodou u Central Group je automatické zřízení výlučného užívacího práva ke konkrétnímu parkovacímu stání či sklepu. Parkovací místo je tak spojeno s konkrétní jednotkou a v případě jejího prodeje toto výlučné užívací právo přechází na nového vlastníka.

„U některých konkurenčních projektů jsou vymezeny společné garáže nebo sklepní prostory jako nebytové jednotky a kupujícím se poté parkovací místo, resp. sklepní kóje převádí ve formě spoluvlastnického podílu. To v praxi znamená, že v těchto případech mohou sousedé z bytového domu uplatnit předkupní právo, což může výrazně ovlivnit úspěšnost prodeje takového bytu,“ doplnila Tomášková.

Parkovací místa i pro obyvatele z okolí

S problematikou parkování se developer zabývá dlouho před započetím projektu. U specifických lokalit, kde je problém s parkováním dlouhodobě neudržitelný, proto odpovědný investor jedná s radnicemi a hledá způsob, jak by mohl přispět ke zkvalitnění života okolních obyvatel.

Central Group tak například v rámci projektu Nad Modřanskou roklí zbudoval vedle podzemních parkovacích stání pro své klienty taktéž parkovací dům s 447 místy, který je plně k dispozici ostatním obyvatelům pražského Kamýku. „Kromě toho jsme zde v rámci spolupráce s místní radnicí zbudovali i venkovní parkoviště s 97 místy čistě pro původní obyvatele místního sídliště. Parkování v této oblasti bylo vždy problémem a po dohodě s městskou částí Prahy 12 jsme chtěli vyjít vstříc právě lidem z okolí naší stavby,“ upřesnila Tomášková.

Zdroj/foto: CENTRAL GROUP a.s./(Rezidence Na Bertramce)

Related Posts