18 dubna, 2024
Obchodní centra a retail

Retail parky skupiny CPI Property Group jsou kompletně obsazené

Největší vlastník retailových ploch v ČR, skupina CPI Property Group, dosáhla 100% obsazenosti svých českých a slovenských retail parků. Těch vlastní a provozuje v České republice celkem 19, na Slovensku se jedná o 9 areálů. Všechny navíc v současné době sjednocuje pod jméno CityMarket. Poslední volná jednotka byla pronajata tento týden a potvrdila tak současnou rostoucí oblibu těchto regionálních nákupních areálů.

Retail parky patří mezi dlouhodobě oblíbený koncept nákupních areálů, a to jak u zákazníků, tak u prodejců. Nacházejí se zpravidla v menších městech, jejich společným rysem je dobrá dostupnost, možnost pohodlně zaparkovat a jednoduše a bezpečně si vyřídit všechny potřebné nákupy. Retail parky nemají společné prostory, vstup do prodejen je přímo z ulice, respektive z parkoviště.

Sportisimo vylepšuje koncept prodejen. Nejmodernější obchod otevřel sportovní řetězec v pražském Palladiu

„V našem portfoliu chápeme retail parky i jako skvělou alternativu obchodních center. Vidí to tak i mnoho našich nájemců, kteří mají díky retail parkům možnost být blíž svým zákazníkům. Naše areály mají optimální mix prodejen, který přitáhne zákazníky z blízkého okolí,“ uvádí Pavel Jirásek, vedoucí asset managementu retail warehouse a logistics v CPI Property Group.

V retail parcích tak zákazníci zpravidla naleznou prodejny se zbožím každodenní spotřeby, jako je drogerie, obuv, oblečení, elektronika, domácí potřeby a doplňky či sortiment pro chovatele. Zpravidla se jedná o obchody s rozumnou cenovou hladinou, které jsou u zákazníků velmi oblíbené.

„V těsném sousedství se obvykle nachází i velký obchod s potravinami, případně také hobby market. Zákazníci tak mají vše na jednom místě, nájemci jsou zase součástí nákupních areálů s nízkými provozními náklady. Tento model je proto velmi funkční, dlouhodobě udržitelný a výhodný pro všechny strany,“ vysvětluje Pavel Jirásek.

Stále rostoucí oblibu konceptu dokazuje i to, že české a slovenské retail parky skupiny CPI Property Group jsou nyní plně obsazeny nájemci.

„Poslední volná jednotka se pronajala tento týden ve Vranově nad Topľou značce domácích potřeb Banquet, se kterou jsme již podepsali smlouvu a nyní začne přestavba prodejny. Nejednalo se jen o poslední volnou jednotku, ale také o vůbec první spolupráci naší skupiny s touto značkou. Nová prodejna by měla otevřít již v únoru,“ říká asset manažer Róbert Dikan.

Retail Park Třinec

Největší počet prodejen v portfoliu retail parků CPI Property Group provozují značky Kik (19), dm (18), Takko (16), Deichmann (14) a Sportisimo (14).

Síla retail parků se projevila i během jarních a současných nařízení. Areály jsou totiž jako stvořené pro rychlé a pragmatické nákupy, nedochází v nich k setkávání lidí, nemají společné prostory.

„Všichni nájemci se navíc snaží společně s námi situaci konstruktivně řešit, což platí i nyní, když je většina obchodů zavřená. Za tento přístup jim velmi děkujeme,“ uvádí Róbert Dikan.

O CPI Property Group

Skupina CPI Property Group je předním dlouhodobým vlastníkem výdělečných nemovitostí v České republice, Berlíně a regionu střední a východní Evropy. Ústředí skupina sídlí v Lucembursku a její akcie jsou kótovány na Frankfurtské burze cenných papírů.
Skupina CPI Property Group („CPIPG“ nebo „Skupina“) vlastní a provozuje rozsáhlé, diverzifikované a kvalitní portfolio nemovitostí oceněné ke dni 30. června 2020 na 9,8 miliard €.

Portfolio Skupiny je vysoce diverzifikované. Největší segment Skupiny tvoří kanceláře (42 %, převážně v Praze, Berlíně, Varšavě a Budapešti), po nichž následují maloobchodní objekty (22 %, především dominantní regionální obchodní centra a retail parky převážně v České republice, Polsku a Maďarsku). CPIPG vlastní také hotely a resorty (7 %), rezidenční nemovitosti (7 %), pozemkovou banku (7 %), nemovitosti určené pro výstavbu (2 %) a průmyslové, zemědělské a logistické objekty (3 %).

66 % nemovitostí CPIPG se nachází v České republice (41 %) a Berlíně (25 %), přičemž zbývající nemovitosti jsou rozloženy na silných trzích v regionu střední a východní Evropy , jako je Polsko a Maďarsko (30 %) a v menším rozsahu po západní Evropě (4 %).

Zdroj/foto: CPI Services, a.s.


Related Posts