16 dubna, 2021
Obchodní centra a retail

Obchodní centra v Budapešti, České republice a Polsku porostou. Skupina CPI Property Group na veletrhu MAPIC v Cannes představila plány na jejich přestavbu

Významný dlouhodobý realitní investor, skupina CPI Property Group, dnes ve Festivalovém paláci francouzského Cannes představil nové projekty a plány. Ty zahrnují přestavbu nákupního centra Campona v Budapešti, rozšíření českých nákupních center Královo Pole v Brně a Olympie v Plzni a plánovanou přeměnu food courtu v polském obchodním domě Ogrody v Elblagu.

Nová Campona v Budapešti se promění v lifestylové centrum

Skupina CPI Property Group u příležitosti zahájení 24. ročníku festivalu MAPICexkluzivně představila plány na přestavbu obchodního domu Campona v Budapešti. To se podle nových návrhů zvětší bezmála o 60 % – ze 41 000 GLA na cca 70 000 GLA. Téměř 30 % plochy bude věnováno volnočasovým aktivitám, až 20 % plochy bude věnováno prostoru pro stravování a cca 50 % maloobchodu. Součástí rekonstrukce je plánovaná i panoramatická střecha nad prostory food courtu a nový veřejný park o rozloze 30 000 m2„Investovali jsme hodně úsilí k pochopení měnících se potřeb spotřebitelů a návštěvníků obchodních center. Představujeme si Novou Camponu jako obchodní dům budoucnosti, jako první lifestylové centrum, které bude ideální pro rodinné nakupování, trávení volného času a inspirativní současně,“ prozrazuje Renáta Kodadová, vedoucí oddělení správy retailových aktiv v Maďarsku.
V České republice se zvětší hned dva obchodní domy

Rozšiřovat se budou i obchodní centra v Čechách. Prvním z nich je Královo Pole v Brně, které se díky plánované přestavbě nejen zvětší, ale také se zařadí na seznam nejmodernějších center v České republice. Plánovaná přestavba by měla trvat několik let.

Druhým českým centrem, které čeká rozšíření, je Olympia v Plzni. Modernizovaný obchodní dům vedle nových nájemců a značek nabídne návštěvníkům také větší prostory nejen pro stravování, ale vyroste v nich i obří dětský svět a nové parkovací plochy. Plzeňská Olympia se po svém dokončení stane lifestylovým super-regionálním centrem pro 21. století.

V polském centru Ogrody vyroste nový food court a relaxační zóny

Modernizace čeká i obchodní dům Ogrody v polském Elblagu, kde dojde k rekonstrukci a rozšíření food courtu a vybudování relaxačních zón. Ty budou plné zeleně a přírodních materiálů. Změny se budou odrážet od aktuálních trendů, podle kterých návštěvníci ocení rozmanitou nabídku a čerstvost pokrmů stejně jako autentické a zajímavé koncepty. Zvyšující se roli stravování v obchodních centrech potvrzuje i výzkum společnosti Cushman & Wakefield z dubna 2017, podle kterého roste plocha gastronomických prostor nákupních center na úkor zbytku plochy každý rok o 5 až 10 % a do budoucna tento podíl poroste až na 15 %.

Zdroj/foto: CPI Property Group

Podobné příspěvky