26 dubna, 2024
Administrativní centra a kanceláře

Práce z domova jede naplno. Firmy řeší, co s prázdnými kancelářemi

Firemní trendy zažívají rychlý nástup nové éry, kterou umocňuje nařízení vlády nechat zaměstnance v maximální možné míře pracovat z domova. Firmy hledají cesty, jak efektivně naložit se situací: zbavují se kancelářských prostor, klesá jejich zájem dosavadní interiéry nově vybavovat a pozornost upínají na domácí kancelář svých zaměstnanců. V této souvislosti se proměňuje i nabídka benefitů – ergonomický nábytek pro pracovní kout se stává oceňovaným bonusem.

Ze silné stránky donedávna populárních kanceláří typu open space se stala jejich největší slabina – model jednoho velkého kolektivu trávícího 8 hodin denně, standardně 5 dní v týdnu v bezprostřední blízkosti nejen že nevyhovuje současné epidemiologické situaci, ale stává se rovnou rizikovým prostředím. A očekává se, že svou stopu aktuální situace zanechá i v budoucnu.

AFI Europe dokončila první kancelářskou budovu v multifunkčním areálu AFI City ve Vysočanech

Jarní plány podniků na rozšíření kanceláří se během letoška rychle mění na pravý opak. Firmy pro své zaměstnance, sedící kilometry od sebe ve svých domácnostech, nepotřebují velké kanceláře, a plánují proto stěhování spíše do menších prostor. Ty budou fungovat jako místo nezbytného setkávání pro úkony, které nelze nebo se nehodí řešit na dálku.

Firmy ušetřené peníze často investují do svých lidí

Soustředění na sebe o to víc strhávají domácí kanceláře, ve kterých musí zaměstnanci fungovat stejně efektivně jako v profi prostředí mateřské firmy. Výjimkou totiž nebývá „domácí kancelář“ pojatá coby sezení s notebookem u jídelního stolu nebo v pololeže na pohovce. Mnohé firmy tak ušetřené peníze často investují do svých lidí ve formě příspěvků na vybavení, které má podpořit jejich zaměstnanecký komfort a zajistit jim důstojné pracovní podmínky.

Do hry se tak kromě klasického výkonného počítače a zabezpečené komunikace na dálku dostává kvalitní nábytek, polohovatelný stůl nebo zdravotní židle.

Lidé během letošní koronakrize pocítili naplno důsledky práce z domova a zjistili, že trávit týdny s počítačem na gauči s sebou nese svoje negativa. Mnozí z nich si stěžují na počínající problémy se zády i na horší soustředění na práci. Osvícené firmy se tak stihly přizpůsobit a jako benefit poskytují zaměstnancům kvalitní nábytek, případně si lidé svou domácí kancelář začali vybavovat ergonomickým vybavením z vlastních prostředků,“ říká Kateřina Zaydlarová, ředitelka Centra zdravého sezení.

O Centrech zdravého sezení

Centra zdravého sezení jsou sítí značkových showroomů po celé České republice, které se specializují na prodej a poradenství v oblasti zdravého sezení. Centra zdravého sezení se zabývají již více než 10 let ergonomií pracoviště a spolupracují s předními odborníky z řad fyzioterapeutů, ortopedů a neurologů.

V Centru zdravého sezení lze pořídit kancelářské zdravotní židle s pohyblivým sedákem na pružině nebo designové výškově nastavitelné stoly MODESK. V Centrech zdravého sezení si zákazníci mohou vyzkoušet jednotlivé modely židlí nebo stolů a zdarma si židle také zapůjčit na vyzkoušení domů nebo do kanceláře.

Zdroj/foto: WS CEE Communication Consulting, s.r.o./Ilustrativní foto (www.pexels.com)

Related Posts