Premium Office – technologie budov pro sofistikované kancelářské budovy
- Bezpečné, atraktivní a pohodlné pracovní prostředí zvyšuje produktivitu
- Nároky generace digitálního věku stále rostou – technologie budov jsou klíčové pro výslednou image budovy a její pronajímatelnost
- Výrazně vyšší čisté provozní výsledky díky lepší pronajímatelnosti a nižším nákladům na energie a provoz
Siemens představuje modulární řešení technologie budov a technických služeb Premium Office pro osobité kancelářské budovy. Premium Office umocňuje digitalizaci technologie budov a mění kancelářské budovy ve vysoce výkonné inteligentní kancelářské prostředí. Správcům zařízení, majitelům budov a investorům přináší Premium Office konkurenční výhodu na trhu s kancelářskými prostorami a uživatelům budov atraktivní pracovní místo.
Bezpečné, hezké a pohodlné pracovní prostředí
Hlavním cílem technologie kancelářských budov je vytvořit bezpečné, atraktivní a pohodlné pracovní prostředí. Klima uvnitř budov má zásadní vliv na produktivitu a soustředěnost zaměstnanců i na absenci zaměstnanců z důvodu pracovní neschopnosti. Na technologii budov nabízející jednoduché použití a bezproblémové pracovní podmínky závisí také spokojenost uživatelů budov – a tím i jejich motivace a loajálnost vůči společnosti. Klimatizace, osvětlení, zastínění, technologie pro prezentace i systém správy přístupu musí být pohodlné, personalizované a jednoduše pochopitelné. Obsluha technologií probíhá stále větší měrou prostřednictvím chytrých telefonů a aplikací.
Investice do image budov
Tradiční technologie budov je doplněna o lokalizační aplikace, které propojují infrastrukturu budovy s lokalizačními údaji. Díky tomu mohou nejen uživatelé, ale i návštěvníci nalézt cestu v kancelářských komplexech a lokalizovat v kancelářském prostředí spolupracovníky bez pevného pracoviště či přenosné pracovní vybavení. Společnosti využívající takovéto služby soustředěné na uživatele jsou lidmi narozenými v digitálním věku považovány za pokrokové a atraktivní pro zaměstnance. U většiny pracovních prostředí tvoří náklady na personál přibližně 90 % celkových nákladů. Investice do technologie budov podporujících motivaci, produktivitu i kreativitu zaměstnanců jsou proto relativně levné a nabízí výborný poměr nákladů a přínosů.
Vnímají-li zaměstnanci kancelářskou budovu, v níž pracují, pozitivně, zlepšuje to nejen image jejich zaměstnavatelů, kteří si prostory v budově pronajímají, ale zvyšuje to také reputaci budovy samotné. Výsledkem je lepší pronajímatelnost, nižší míra neobsazenosti a vyšší výnosy z pronájmu. Dalším faktorem pozitivně ovlivňujícím reputaci budovy u uživatelů a nájemníků je její trvalá udržitelnost. Mnoho společností podává informace o svém úsilí dosáhnout účinného využívání energie a zdrojů při provozu budov ve firemních výkazech. Premium Office poskytuje údaje nezbytné pro potřeby dokumentace.
Výrazně vyšší čisté provozní výsledky
Správci zařízení, provozovatelé budov i investoři využívající Premium Office profitují ze služeb, které šetří energii a provozní náklady a neustále optimalizují výkon budov. Analýza statických i dynamických údajů o využívání a provozu budov je zúročena v opatřeních, která optimalizují spotřebu energie, řídí potřeby údržby a zlepšují efektivitu prostor. Snížení nákladů a zvýšení výnosů plynoucí z vyšší pronajímatelnosti díky využití Premium Office umožňuje majitelům budov a investorům dosáhnout výrazně vyšších čistých provozních výsledků.
Premium Office – modulární řešení
Premium Office se skládá z řady modulů, od požární bezpečnosti a bezpečnosti budov až po energeticky účinný provoz budov a datové služby. Součástí jsou také služby zaměřené na uživatele, které propojují infrastrukturu budovy s údaji o lokalizaci, i služby navržené pro zlepšení hospodárnosti budov, např. proaktivní údržba či poradenství v oblasti energií a trvalé udržitelnosti. Moduly je možné kombinovat podle potřeby s ohledem na požadavky a rozpočet. Rozsah služeb a aplikací Siemens během následujících let postupně rozšíří.
Premium Office vychází z integrované platformy pro správu budov Desigo CC, systému automatizace místností Desigo Room Automation a platformy pro vzdálené služby Siemens Remote Service Platform, která zajišťuje zabezpečený přenos dat. Desigo CC umí řídit, sledovat a optimalizovat veškeré obory v budově – od topení, ventilace a klimatizace přes požární bezpečnost a zabezpečení až po správu energie, osvětlení a zastínění.
Desigo CC umožňuje bezproblémovou spolupráci všech systémů budovy, a to včetně komponentů třetích stran. Systém automatizace Desigo Automation System zajišťuje konzistentní řízení strategie místností a perfektní interakci mezi topením, ventilací, klimatizací, osvětlením a zastíněním.
Zdroj/foto: Siemens, s.r.o.