Centrum Černý Most se rozšiřuje
Společnost Unibail-Rodamco-Westfield dnes oznámila, že oblíbené obchodní Centrum Černý Most podstoupí významné rozšíření. Projekt, realizovaný s důrazem na udržitelnost, přinese 32 nových obchodů a restaurací a 3 nové kinosály.
„Naším cílem je zásadně zlepšit nabídku restaurací, představit více obchodů s módou.. Uvést nové flagshipové formáty oblíbených značek a nabídnout tak ještě lepší zážitek z nakupování i ze stravování. Reagujeme na poptávku našich zákazníků, kterým ve spádové oblasti chybí rozmanitější nabídka restaurací, ale také na velký zájem retailerů o Centrum Černý Most. Současně tak chceme pokračovat v rozvoji našeho pozitivního dopadu na komunity a další stakeholdery v sociální, enviromentální a ekonomické oblasti,“ uvedla Petra Holušová, ředitelka Centra Černý Most.
Slavnostní otevření je naplánované na podzim 2025. Práce, které se rozběhnou tento měsíc a které budou probíhat s důrazem na co nejmenší uhlíkovou stopu. Využívat se budou materiály od lokálních dodavatelů, které přinesou centru nových 9 100 m2 prodejní plochy. Centrum bude po celou dobu prací plně v provozu.
Holušová dodává: „V souladu s naší firemní strategií udržitelnosti Better Places recyklujeme a zpětně využíváme demontované komponenty ze stávajícího centra, například zábradlí a části fasády. Používáme udržitelné stavební materiály, např. díky použití nízkouhlíkového cementu typu III ušetříme 340 tun CO2. Celá stavba pak bude probíhat ve standardu BREEAM Excellent a bude využívat recyklace vody, fotovoltaické panely, rekuperace vzduchu a podobně. V rámci rozšíření centra počítáme s instalací nejmodernějších zařízení a systému řízení, které budou odpovídat požadavkům BREEAM in Use V6 pro certifikaci Double Outstanding.“
Přes 200 obchodů a restaurací
S rozšířením se zákazníci mohou těšit na 20 nových obchodů, které obohatí již existující rozmanitou nabídku Centra Černý Most. Rozšířením se tak zvýší počet obchodů v centru na 213. Významně se rozšíří zejména nabídka v oblasti módních značek, vzniknou i nové flagshipové formáty těch oblíbených.
Unikátní restaurační zóna Dining Plaza
Místo klasického food courtu vznikne v rozšířeném centru úplně nový koncept stravování s jedinečným designem a atmosférou. Součástí nové restaurační zóny Dining Plaza bude i dětská hernička pro větší komfort rodin s dětmi. V centru bude celkem 22 rozmanitých restaurací a zejména se významně zvýší počet těch s obsluhou ke stolu. Díky nové myčce nádobí bude možné servírovat jídla na porcelánovém nádobí s klasickými příbory, což minimalizuje vznik odpadu a zvyšuje komfort stravování.
Rozšíření multikina
Současně s přístavbou dojde také k rozšíření multikina CineStar na střešním parkovišti a představení nové nabídky pro náročné diváky. „Gold Class na Černém mostě bude zahrnovat 3 nové sály, každý o kapacitě pouhých 30 míst. Před vstupem do sálu mohou diváci využít salonek s barem a šatnou. Zákazníci si zde také mohou objednat občerstvení, které jim bude personálem servírováno přímo během projekce filmu,“ láká diváky Tomáš Volt, marketingový ředitel multikina CineStar.
Práce budou probíhat v severovýchodní části Centra. Práce budou koncipované tak, aby nikterak nebo jen v nejmenší možné míře ovlivnily provoz Centra a jeho zákazníky. Centrum Černý Most bylo otevřeno v roce 1997 coby vůbec první nákupní centrum v České republice. Prvním rozšířením prošlo už v roce 2013.
O společnosti Unibail-Rodamco-Westfield
Společnost Unibail-Rodamco-Westfield je vlastníkem, developerem a provozovatelem špičkových udržitelných aktiv v nejdynamičtějších městech Evropy a Spojených států. Skupina provozuje 72 nákupních center ve 12 zemích, z čehož 38 nese ikonickou značku Westfield. Ročně tato centra navštíví více než 900 milionů lidí a pro prodejce a značky představují jedinečnou platformu pro navázání kontaktu se spotřebiteli. URW má také portfolio prvotřídních kancelářských prostor, 10 kongresových a výstavních komplexů v Paříži. Připravuje dále výstavbu převážně multifunkčních objektů v hodnotě 2,5 miliard eur.
Společnost URW je aktivním partnerem velkých měst v projektech revitalizace měst, a to jak v oblasti víceúčelové výstavby, tak v oblasti modernizace budov. To vše podle nejlepších standardů udržitelnosti v oboru. Tyto aktivity jsou rozvíjeny v rámci programu Better Places 2030, který usiluje o pozitivní environmentální, sociální a ekonomický přínos městům a komunitám, v nichž URW působí. Akcie skupiny Unibail-Rodamco-Westfield jsou kotovány na burzách Euronext Paris (Ticker: URW) se sekundární kotací v Austrálii prostřednictvím nástroje Chess Depositary Interests. Skupina má rating BBB+ od společnosti Standard & Poor’s a Baa2 od společnosti Moody’s.
Zdroj/foto: Ogilvy Czech