Srpen 24, 2019
Výstavba a remodeling

PENNY – Prodejny na míru

Do přestavby celé sítě svých prodejen investuje Penny Market v průběhu čtyř let okolo miliardy korun. První prodejnu nového typu si zákazníci mohli vyzkoušet v září 2016 na Praze 9 (Penny Lehovec). Od té doby je již více než 120 prodejen v novém a každý týden přibývají v průměru tři další. Pro rok 2019 je plánována přestavba 70 prodejních míst. V čem nový koncept a samotná přestavba spočívají?

Podoba rekonstruovaných prodejen vychází z průzkumu potřeb zákazníků. „Ptali jsme se našich zákazníků, v jakém prostředí by se cítili dobře, a ukázalo se, že lidé touží po přátelštějším a útulnějším prostředí, evokující prostředí tržiště místo prostředí nekonečných neosobních regálů,“ popisuje zrod nové podoby jednatel Penny Market Martin Peffek. Podle návrhu stylu konceptu vznikla pilotní prodejna v Praze 9 v Kolbenově ulici (Praha Lehovec) a na dalších 16 místech po celé České republice. Na základě dalších připomínek zákazníků pak byl nový projekt upraven a postupně je do nové podoby přestavováno všech 380 prodejen největší sítě diskontních prodejen u nás.

Každé nové prodejně vévodí rustikální prvky a prodejna je uspořádána do podoby farmářského tržiště s jednotlivými ostrůvky s daným sortimentem. Novinkou jsou také zálivy, které usnadňují orientaci v nabídce zboží jediným pohledem. Celá prodejna je navíc uspořádána tak, že umožňuje intuitivní průchod celou prodejnou. Díky tomu usnadňujeme zákazníkům nákupní proces, ti vidí celou šíři sortimentu a nemusí jednotlivé nákupní položky složitě hledat. „Kladli jsme při návrhu důraz na snadnější orientaci zákazníka a jednoduché nakupování. Bylo pro nás zásadní, aby se neztrácel v množství zboží vyrovnaném v regálech, ale měl vždy daný sortiment přehledně na očích a mohl si vybrat to, co má rád,“ vyzdvihuje jednu z výhod nového konceptu Zlata Ulrichová, vedoucí strategického marketingu společnosti Penny Market.

Přestavba každé prodejny trvá 5 dnů, během nichž je zcela vyměněno nejen veškeré zařízení prodejny, ale upraveno také zázemí pro zaměstnance, instalováno nové LED osvětlení a upraveno kompletní značení prodejny. Náklady na přestavbu se podle rozlohy prodejny pohybují v průměru okolo 3 milionů korun. Celkově Penny Market do rekonstrukce celé sítě plánuje investovat částku přibližně 1 miliardu korun a dokončit ji plánuje do roku 2020.

3 OTÁZKY PRO… … vedoucího stavebního oddělení Penny Market s.r.o. Václava Šímu.

Jak náročná je přestavba každé prodejny?

Vše je předem pečlivě naplánováno. V pátek večer po zavírací době rozvezeme veškeré zboží na nejbližší prodejny. Druhý den následuje demontáž veškerého zařízení, tedy starých regálů nebo mrazáků. Provedeme potřebné stavební úpravy, výměnu dveří, úpravu elektrické sítě pro zapojení chladicích boxů, současně vyměníme vnitřní i vnější osvětlení, přecházíme na úspornější LED variantu. Třetí den namontujeme nové regály, v úterý, tedy čtvrtý den dokončíme přestavbu a doladíme detaily a ve středu navážíme zpět zboží tak, abychom mohli ve čtvrtek ráno opět otevřít už v nové podobě. To jsou viditelné změny.

A co zázemí prodejny?

Neupravujeme pouze prodejní místa, tedy to, co vidí zákazníci. Na všech prodejnách, kde je to možné, upravujeme zázemí prodejny. Na více než polovině z nich to znamená zcela nové denní místnosti pro zaměstnance s novými skřínkami, kuchyňku, sprchy, toalety i kanceláře.

Kolik lidí se na přestavbě podílí a jaké je současné tempo přestavby prodejen?

Na letošní rok máme naplánováno přestavbu celkem 70 prodejen. Nyní jsme dokončili všechny prodejny v Plzni, na přelomu jara a léta bychom chtěli mít mimo jiné hotové všechny prodejny v našem hlavním městě. Týdně přestavujeme tři prodejny, podílí se na tom patnáct dodavatelských firem a celkem na každé z nich po dobu 5 dnů, 24 hodin denně pracuje okolo 50 lidí.

Zdroj/foto: Penny Market s.r.o./Titulní ilustrativní foto (www.pexels.com), Penny Market s.r.o.

Podobné příspěvky