Prosinec 6, 2019
Obchodní centra a retail

Druhý rok po rozšíření IGY Centra: Letos jím projde 7 milionů návštěvníků

IGY Centrum, součást skupiny CPI Property Group, slaví v listopadu druhé výročí od rozšíření. Během toho do něj v roce 2017 přibylo 44 nových obchodů a největší multiplex Cinestar v jižních Čechách. V následujícím roce jej opět čeká řada novinek, mimo jiné zde otevře rozsáhlý saunový svět Saunia a posílí segment jídla a nápojů.

Dnes největší obchodní centrum v Jihočeském kraji se před dvěma roky dočkalo investice ve výši 750 milionů korun. Ty byly použity nejen k rekonstrukci, ale také k rozšíření obchodního centra, a to zhruba o jednu třetinu. „Díky investici upevnilo centrum svojí vedoucí pozici v Jihočeském kraji. Návštěvnost obchodního centra stále roste, za poslední dva roky, tedy od rozšíření, se zvýšila o 38 procent. V tomto roce očekáváme návštěvnost 7 milionů návštěvníků,“ říká Martin Rozhoň, asset manažer centra z CPI Property Group.

Pozice největšího obchodního centra v jižních Čechách láká i velké značky. V letošním roce se zde otevřelo několik nových obchodů, například Calvin Klein underwear, MeatFly, Sizeer, Air Bank, Nailounge nebo třeba italská restaurace Pizza Coloseum. „V následujícím roce chystáme otevření velkého saunového světa Saunia a zároveň v centru přibude pobočka oblíbené Bageterie Boulevard, Mr. Thai a prodejna Home & Cook. Pro všechny tyto značky je IGY Centrum vstupní branou do Jihočeského kraje,“ vysvětluje Martin Rozhoň.

Obchodní centrum IGY České Budějovice – fasáda

Dle nedávného výzkumu MASCOT, který skupina CPI Property Group realizovala ve spolupráci s výzkumnou agenturou Ipsos, je právě široký výběr obchodů nejčastějším důvodem doporučování IGY Centra. Podle návštěvníků rovněž hraje roli příjemné prostředí. Výzkum také ukázal, že oproti jiným centrům v kraji je v IGY větší podíl lidí, kteří do obchodního domu vyrážejí za zábavou nebo zážitky – ať už se jedná o rodiny nebo skupiny přátel. Nejen těmto zákazníkům se snaží centrum vyjít vstříc.

Příkladem je unikátní projekt graffiti malby na zdi #IGYWINGS, díky kterému se IGY stalo zajímavou destinací pro místní i turisty a lidi vyhledávající fotogenická místa pro fotografie na sociální sítě.

„Zákazníci na jihu Čech jsou nároční. Touží po kvalitním zboží a službách, mají rádi trendy. IGY se jim toto snaží dopřát. Je jediné a snadno dostupné obchodní centrum v regionu, které lidem umožňuje každodenně si užívat nákupy, setkávání, jídlo a zábavu v kvalitě srovnatelné s hlavním městem. Vnímáme jej proto jako centrum s nadregionálním přesahem,“ popisuje centrum Martin Rozhoň a dodává: „Zároveň ho vidíme jako komunitní centrum, které je součástí města a přirozeně navazuje na historické centrum. Proto podporujeme místní Volejbalový klub České Budějovice, Rugby Club České Budějovice nebo třeba Mamma HELP či Společnost pro ranou péči,“ uzavírá Martin Rozhoň.

MASCOT

Rozsáhlá studie MASCOT (Mall Shopper Connection Typology) proběhla na počátku roku 2019 a zúčastnilo se jí více než 10 tisíc respondentů. Mapovala návštěvnost 90 obchodních center a 10 největších retailerů na území celé České republiky. Součástí studie byla také analýza více než 4,5 tisíce detailně popsaných nákupních misí v obchodních centrech. Výzkum realizovala společnost CPI Property Group, největší vlastník obchodních center v ČR, ve spolupráci s výzkumnou agenturou Ipsos.

Zdroj/foto: CPI Services, a.s.

Podobné příspěvky