25 listopadu, 2020
Zajímavosti ze zahraničí

EUROVEA CITY – nová čtvrť v Bratislavě

Zóna v blízkosti multifunkčního objektu Eurovea na nábřeží Dunaje prochází v tomto období mimořádně dynamickou proměnou. Dokončením projektů Eurovea2 a PANORAMA CITY, a jejich vzájemným propojením, získá Bratislava novou plnohodnotnou městskou čtvrť, která ji kvalitou architektury a veřejných prostor přiblíží moderním evropským metropolím. V centrální lokalitě Bratislavy vyrůstá EUROVEA CITY, která má ambici naplnit představy o příjemném životě ve městě Bratislavanů i návštěvníky hlavního města.

“Projekt Eurovea považuji za jedno z nejživějších míst v Bratislavě. Ale o tom, zda je nějaké místo oblíbené u lidí, nerozhodují developeři nebo vedení města či odborníci, lidé si své oblíbené místa vybírají sami. A tak se to stalo iv Eurovea – developer vytvořil podmínky a prostor, ale lidé rozhodli, jak chtějí tento prostor využívat, “říká o atmosféře Eurovea Peter Korbačka, který stojí za vizí EUROVEA CITY.

“Nad tím, jak tuto lokalitu rozvíjet dále přemýšlím už několik let. Naší filozofií je, na základě zkušeností z developmentu a retailu, ale i za pomoci zahraničních odborníků, vytvořit kvalitní městský prostor, který si pak “osvojí” lidé a “zaplní” ho svými aktivitami a svou představou o trávení času, “vysvětluje P. Korbačka .

Logo EUROVEA CITY vyjadřuje dynamickou přeměnu “místa na čtvrt”

Dynamická přeměna území se odrazila i ve vizuální identitě. Jednotlivé součásti budoucí čtvrti, které budou mít i vlastní vizuální ztvárnění, bude nyní propojovat společná identita EUROVEA CITY. Ta vychází z toho, že místo na Dunaji, které bylo donedávna vnímáno zejména jako jedinečný prostor pro nákupy a zábavu, vyrostlo až na město s plnohodnotnou zónou pro městský život. Zelené parky, nábřeží, integrovaná doprava, ulice naplněné kulturou, a také mnohé administrativní budovy pro profesionální růst dotvářejí její samostatný městský charakter. Zóna Eurovea tím nabude zcela nový rozměr a zaslouží si přívlastek CITY. Nové logo je inspirováno původní ideou rovnoměrných barevných objektů, ale dostalo štylizovanejšiu formu. Reflektuje tím nově vzniklou městskou oblast a tvarem jakoby kopíruje panorama budov na břehu Dunaje.

EUROVEA CITY v číslech

EUROVEA CITY představuje nábřežní čtvrť, jejíž součástí jsou stávající projekty Eurovea, Tower 115 a PANORAMA CITY a po dokončení se do ní zapojí i Eurovea2 a všechny administrativní budovy PANORAMA BUSINESS. Po dokončení přibudou nejen byty, kanceláře a obchody, ale i kongresové prostory, další dvě náměstí, parky a otevřená sportoviště. Dominantou čtvrti by měl být vůbec první mrakodrap na Slovensku a pokud se naplní předložena vize, celou čtvrť propojí se zbytkem města tramvaj.

Po dokončení a propojení všech projektů bude administrativa tvořit cca 285 000 m2, počet bytů dosáhne 1 470, 95 000 m2 budou tvořit obchodní provozy a kongresové prostory nabídnou 8 500 m2. Celá zóna bude mít v budoucnosti asi 3 000 rezidentů, 40 000 pracujících a očekává se, že denně ji navštíví 65 000 lidí. Důležitými subjekty a “sousedy” v zóně jsou i Slovenské národní divadlo, které plní významnou kulturní funkci, Galerie České výtvarné unie ale i přítomnost několika státních institucí.

Eurovea je už dnes více než nákupní centrum

Eurovea se za osm let stala nejprestižnějším nákupním bulvárem Bratislavy. “Klíčovým faktorem úspěchu je samozřejmě struktura nájemníků, která musí zohledňovat jedinečnou pozici v centru města, a proto se Eurovea stala” high street “Bratislavy s vlajkovými loděmi prestižních značek,” říká Olga Hammer, PR a marketingová manažerka Eurovea. Ze značek, které mají unikátní zastoupení na Slovensku zatím jen v Eurovea, lze zmínit Armani Exange, Baldinini, BCBGMAXAZRIA, Guess Jeans, Luisa Spagnoli, Pinko, Penny Black, Trussardi Jeans, TWIN-SET by Simona Barbieri, Weekend Max Mara, IQOS butique a Nespresso.

Denní návštěvnost Eurovea se dnes pohybuje na úrovni 35 000 lidí (denní průměr za rok 2017) av prosinci se očekává překonání rekordního milníku: 100 milionů návštěvníků od otevření v roce 2010. “Vedle velké oblíbenosti u návštěvníků nás těší, že Eurovea není pouze běžným nákupním centrem, o čemž svědčí množství kulturních a sportovních akcí pro veřejnost, které tu pořádáme, “vysvětluje O. Hammer. Celkově Eurovea hostí od 20 do 45 eventů měsíčně.

Eurovea se stala partnerem nebo poskytla prostor již mnohým neziskovým projektem a charitativním organizacím, mezi jinými to byly Liga proti rakovině, Dětské kardiocentra, Dětem s rakovinou, Hodina dětem, Den pomněnek – Liga za duševní zdraví, Bílá pastelka, Den mnohočetného myelomu, Běh revmatiků , Přej si, Avon pochod, Běh pro zdraví, 5 minut pro zdraví, Modrý knoflík s UNICEF, Světový den srdce, Červený kříž a další.

Zázemí zde našli top sportovní akce, několik i s mezinárodním přesahem, například ČSOB maratón, Night run, DM run, finále slovenského turnaje v plážovém volejbalu, univerzitní Mistrovství světa v lezení na umělou stěnu, Mistrovství Evropy v squashi, slovenské finále 3 × 3

Zdroj/foto: J&T REAL ESTATE, a. s./(www.panoramaoffice.sk, www.panoramacity.sk)

Podobné příspěvky